Rezultate CJRAE

Evaluarea psihologică a aptitudinilor matematice ale elevilor a fost realizată în

perioada octombrie – noiembrie 2013 de profesorii consilieri şcolari din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Vrancea: Alban Camelia, Bicoiu Laura, Brebuleţ Silviu Daniel, Cantia Laura, Cazan Bianca, Cernea Gheorghiţă, Ciobotaru Claudia, Duţă Tatiana, Găină Ramona, Goleanu Corneliu, Guguianu Germina, Mărgarit Mihaela, Mărgarit Romel, Mihai Liliana Jeny, Mihailă Ionelia, Miron Oana, Modrea Margareta, Modreanu Claudia, Novac Maria, Paraschivescu Alina, Pricopi Raluca, Purice Daniela, Rădeanu Maria, Stoican Mirela, Ţandără Gică, Vulpe Alina, Mihaila Ionelia.

Investigarea potenţialului matematic al elevilor de clasa a V-a a presupus aplicarea celor două instrumente unui lot alcătuit din 1482 de elevi din următoarele unităţi şcolare: Colegiul Naţional “Al. I. Cuza” Focşani, Colegiul Naţional Unirea Focşani, Liceul cu Program Sportiv Focşani, Liceul de Arte Focşani, Liceul Pedagogic “S. Haret” Focşani, Şcoala “A. Saligny” Focşani, Şcoala “D. Zamfirescu” Focşani, Şcoala “I. Bazgan” Focşani, Şcoala “N. Iorga” Focşani, Şcoala “Ştefan cel Mare” Focşani, Şcoala “Alexandru Vlahuţă” Focşani, Şcoala nr. 3 Focşani, Şcoala nr. 7 Focşani, Şcoala “A. Gheorgiu” Adjud, Şcoala “M. Armencea” Adjud, Şcoala “Mareşal Al. Averescu” Adjud, Şcoala ” E. Teodoroiu” Mărăşeşti, Şcoala nr. 2 Mărăşeşti, Liceul Tehnologic “Al. I. Cuza” Panciu, Şcoala Duiliu Zamfirescu Odobeşti, Liceul Teoretic “G. Gheba” Dumitreşti, Şcoala “Al. Vlahuţă” Gugeşti, Şcoala Bordeşti, Şcoala Chiojdeni, Şcoala Dumbrăveni, Şcoala Găgeşti, Şcoala Gimnazială Vidra, Şcoala Jitia, Şcoala Măicăneşti, Şcoala Mirceşti, Şcoala Năneşti, Şcoala Obrejiţa, Şcoala Slimnic, Şcoala Slobozia Bradului, Şcoala Tîmboieşti, Şcoala Ţifeşti, Şcoala Urecheşti, Şcoala Vintileasca, Şcoala Vînători.

Distribuţia numerică a lotului de subiecţi raportat la variabilele independente ale cercetării este prezentată în graficul următor:

g1

Deşi condiţiile concrete în care a fost desfăşurată cercetarea au presupus investigarea cu prioritate a elevilor din mediul urban, numărul elevilor din mediul rural evaluaţi este suficient de mare pentru a permite realizarea unor comparaţii relevante statistic şi ştiinţific între elevii / şcolile din mediul rural şi urban.

În graficul următor este prezentată distribuţia scorurilor standard obţinute de elevi la scala de evaluare a abilităţilor de calcul matematic (distribuţia teoretic posibilă fiind între 1 – foarte slab şi 5 – foarte bine):

g2

Din punct de vedere al abilităţilor de calcul matematic, cei 1482 de elevi evaluaţi se împart în următoarele categorii:

g44

În graficul următor este prezentată distribuţia scorurilor standard obţinute de elevi la scala de evaluare a abilităţilor de raţionament matematic (distribuţia teoretic posibilă fiind între 1-foarte slab şi 5 – foarte bine): 

g4

Din punct de vedere al abilităţilor de raţionament matematic, cei 1482 de elevi evaluaţi se împart în următoarele categorii:

g5

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s